STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
  TEISINĖ INFORMACIJA
  KORUPCIJOS PREVENCIJA
  VEIKLOS SRITYS
  TIKSLIEJI MOKSLAI IR INŽINERIJA
  ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
  MOKYKLA
  BENDRUOMENĖ IR SAVIVALDA
  TVARKOS IR TAISYKLĖS
  INFORMACIJA TĖVAMS
  PASLAUGOS
  NUORODOS
 

 

 

   
 

Pakraipos įgyvendinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Progimnazijoje įgyvendinama inžinerinio ugdymo programa. Programos tikslas – sukurti mokiniams tinkamas sąlygas teigiamam požiūriui į tiksliuosius mokslus formavimui, bręsti kaip kūrybingai asmenybei, pasitikinčiai savo jėgomis.

INŽINERIJOS PAKRAIPOS ĮGYVENDINIMO PROGRAMA (.doc)


INŽINERINIO UGDYMO PAKRAIPOS ĮGYVENDINIMO PROGRAMA

Inžinerinio ugdymo programa skirta. Ragainės progimnazijos 1-8 kl. mokiniams. Programa apibrėžia inžinerinio ugdymo pakraipos įgyvendinimą: sistemingai ir kryptingai ugdyti mokinių bendrąsias ir dalykines kompetencijas, suteikiant jiems reikiamų žinių, gebėjimų ir vertybinių nuostatų, kurių reikia planuojant savo karjerą, susijusių su tiksliųjų mokslų profesijomis ir kūryba. Mokykla, atsižvelgdama į mokinių poreikius ir gebėjimus, suteikia mokiniams galimybę plėtoti ne tik bendrąsias ir dalykines kompetencijas, bet ir inžinerinę kompetenciją, padedančią suvokti supančio pasaulio kaitą, problemas, galimybes prisidėti prie postmodernaus pasaulio pokyčių.

Programą sudaro:
- 1–8 klasėje privalomasis dalykas – inžinerija;
- 6-8 klasėje matematikos mokymas skirstant mokinius į grupes;
- 2-8 klasėse organizuojamos tikslinės matematikos konsultacijos, kurios skirtos mokiniams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių dėl išskirtinių asmens gabumų matematikai;
- 1-8 klasėse organizuojamos konsultacijos, kurių metu mokiniams teikiama matematikos, informacinių technologijų, fizikos, inžinerijos ir gamtos mokslų mokymosi pagalba;
- 1–8 klasėse vykdomos neformaliojo švietimo programos, kurias mokiniai gali rinktis, siekdami praplėsti tiksliųjų mokslų ir inžinerinę kompetenciją;
- 1-8 klasėse organizuojama mokinių kūrybinė, pažintinė, praktinė ir projektinė veikla;
- inžineriniai projektai – savarankiška ir planinga mokinių veikla, kurioje padedami mokytojo mokiniai analizuoja pasirinktą inžinerinę problemą, pademonstruoja mokslo, technologijų žinias ir gebėjimus;
- inžinerinis ugdymas (ne mažiau kaip 20 procentų) 1–8 klasėse integruojamas į pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų visus mokomuosius dalykus.

 


2022-2023 m.m.


Šį kartą STEAM spintelė keliauja į virtuvę.

Aiškinamės kokios spalvos maistas skaniausias, kaip inžinieriai kuria maistinius dažus ar gali būti natūralūs dažai.... Dienos tikslas - žalios spalvos kiaušinienė.
Šalia visų kiaušinienės ingredientų iš maišo traukiame raudongūžį kopūstą. Pasikartojame kopūsto supergalią - išduoti rūgščias ir šarmines terpes. O tada vadovaudamiesi ta pačia jo supergalia imamės spalvoti kiaušinienę - pilame kopūsto nuoviro į kiaušinio baltymo su pienu plakinį. Dar kelios minutės ir egzotiški pietūs paruošti.... tada šiek tiek drąsos ragauti.... STEAM spintelės smalsuolių nuomone - žalioji kiaušinienė užskaityta.

nuotraukos


Sukurtos pirmosios skaitmeninio įrankio apie klimato kaitą pamokos

Ragainės progimnazijoje toliau sėkmingai įgyvendinamas tarptautinis Erasmus+ projektas “Digitally for Climate” (Digi4clima) – sukurtos pirmosios skaitmeninio įrankio apie klimato kaitą pamokos. Spalio mėnesį 1b ir 3b klasių mokiniai dalyvavo pamokose apie klimato kaitą „Kas atsitiko dinozaurams“? Mokytojų Ingridos ir Gintarės dėka mokiniai susipažino su sparčiais oro sąlygų pokyčiais istorijoje, sužinojo, kodėl išnyko dinozaurai ir kaip tai įtakojo besikeičiantis klimatas.

nuotraukos


STEAM dirbtuvės "Įžiebk savo šviesą!"

Penktadienį, spalio 21 d., gausus 3 - 5 klasių mokinių būrys bandė įminti elektros baterijos veikimo paslaptis - dalyvavo STEAM dirbtuvėse "Įžiebk savo šviesą!", kurias organizavo STEAM Code Academy. Daug kruopštaus darbo kerpant, maišant, jungiant - ir lemputė ėmė šviesti. Rimtas laboratorinis darbas parodė, kad tik dirbant tiksliai, kantriai, bandant vis iš naujo - ima ir pasiseka.

nuotraukos


2021-2022 m.m.


STEAM mokslų mėnesio veiklos

STEAM mokslo mėnesio veiklų planas (.doc)

Šiaulių Ragainės progimnazijos STEAM veiklų įgyvendinimo planas 2022 m. (.doc)


Pirmieji inžinieriai

Pasirodo, pirmieji inžinieriai buvo kariai, kurie kūrė karo mašinas ir tobulino ginklus (ir tik ne po vieno metų vadintis inžinieriais garbę išsikovojo tiltų statytojai - pirmieji civiliniai inžinieriai). Pirmokai aiškinasi kokios tos karo mašinos buvo tada-kažkada, kokiu tikslu jos buvo kuriamos, kas yra bokštas, kas yra apgulties bokštas, iš kur žinoti, kokio aukščio apgulties bokštas turi būti? Senieji bokštai buvo mediniai, mes imamės LEGO (su juo įmanoma vikas). Mūsų bokštai turi apsaugines sienas, mažus langelius žvalgytis, kopėčias lipti, daug aukštų....... bet... randame vieną trūkumą - pamiršome ratus.

nuotraukos


STEAM spintelė: purkštuvas

Šiandien iš STEAM spintelės traukiame Jo didenybę PURKŠTUVĄ.
Dizenfekcinis skystis purkštuvą turi.
Kvepalai  purkštuvą turi.
Plaukų lakas  purkštuvą turi...
Purkštuvą naudojame ir vandeniui, ir dažams, ir daugeliui kitų skysčių.
2 šiaudeliai, kaladėlė, lipni juota + Bernulio dėsnis = puikus purkštuvas.

nuotraukos


STEAM spintelė: rūgtis ir šarmas

Prieš savaitę STEAM spintelėje vėl mirguliavo spalvos. Aiškinomės, kas rūgštu, o kas ne.
Susipažinome su dviem sąvokom - rūgtis ir šarmas.
Stebėjome, kaip stebuklingasis raudongūžis kopūstas tai parausta, tai pažaliuoja.
Aiškinomės, kodėl acto ir vaikiškų sulčių rūgštumas labai panašus.
Liko nekepta tik žalios spalvos kiaušinienė - tai palikome Hellowynui

nuotraukos


 

Į viršų Į viršų ^

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Šiaulių miesto savivaldybė, © Lidija Zaikina, 2020