STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
  TEISINĖ INFORMACIJA
  KORUPCIJOS PREVENCIJA
  VEIKLOS SRITYS
  TIKSLIEJI MOKSLAI IR INŽINERIJA
  ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
  MOKYKLA
  BENDRUOMENĖ IR SAVIVALDA
  TVARKOS IR TAISYKLĖS
  INFORMACIJA TĖVAMS
  PASLAUGOS
  NUORODOS
 

 

 

   
 

Pakraipos įgyvendinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Progimnazijoje įgyvendinama inžinerinio ugdymo programa. Programos tikslas – sukurti mokiniams tinkamas sąlygas teigiamam požiūriui į tiksliuosius mokslus formavimui, bręsti kaip kūrybingai asmenybei, pasitikinčiai savo jėgomis.

INŽINERIJOS PAKRAIPOS ĮGYVENDINIMO PROGRAMA (.doc)


INŽINERINIO UGDYMO PAKRAIPOS ĮGYVENDINIMO PROGRAMA

Inžinerinio ugdymo programa skirta. Ragainės progimnazijos 1-8 kl. mokiniams. Programa apibrėžia inžinerinio ugdymo pakraipos įgyvendinimą: sistemingai ir kryptingai ugdyti mokinių bendrąsias ir dalykines kompetencijas, suteikiant jiems reikiamų žinių, gebėjimų ir vertybinių nuostatų, kurių reikia planuojant savo karjerą, susijusių su tiksliųjų mokslų profesijomis ir kūryba. Mokykla, atsižvelgdama į mokinių poreikius ir gebėjimus, suteikia mokiniams galimybę plėtoti ne tik bendrąsias ir dalykines kompetencijas, bet ir inžinerinę kompetenciją, padedančią suvokti supančio pasaulio kaitą, problemas, galimybes prisidėti prie postmodernaus pasaulio pokyčių.

Programą sudaro:
- 1–8 klasėje privalomasis dalykas – inžinerija;
- 6-8 klasėje matematikos mokymas skirstant mokinius į grupes;
- 2-8 klasėse organizuojamos tikslinės matematikos konsultacijos, kurios skirtos mokiniams turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių dėl išskirtinių asmens gabumų matematikai;
- 1-8 klasėse organizuojamos konsultacijos, kurių metu mokiniams teikiama matematikos, informacinių technologijų, fizikos, inžinerijos ir gamtos mokslų mokymosi pagalba;
- 1–8 klasėse vykdomos neformaliojo švietimo programos, kurias mokiniai gali rinktis, siekdami praplėsti tiksliųjų mokslų ir inžinerinę kompetenciją;
- 1-8 klasėse organizuojama mokinių kūrybinė, pažintinė, praktinė ir projektinė veikla;
- inžineriniai projektai – savarankiška ir planinga mokinių veikla, kurioje padedami mokytojo mokiniai analizuoja pasirinktą inžinerinę problemą, pademonstruoja mokslo, technologijų žinias ir gebėjimus;
- inžinerinis ugdymas (ne mažiau kaip 20 procentų) 1–8 klasėse integruojamas į pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų visus mokomuosius dalykus.

 


2021-2022 m.m.


STEAM mokslų mėnesio veiklos

STEAM mokslo mėnesio veiklų planas (.doc)

Šiaulių Ragainės progimnazijos STEAM veiklų įgyvendinimo planas 2022 m. (.doc)


Pirmieji inžinieriai

Pasirodo, pirmieji inžinieriai buvo kariai, kurie kūrė karo mašinas ir tobulino ginklus (ir tik ne po vieno metų vadintis inžinieriais garbę išsikovojo tiltų statytojai - pirmieji civiliniai inžinieriai). Pirmokai aiškinasi kokios tos karo mašinos buvo tada-kažkada, kokiu tikslu jos buvo kuriamos, kas yra bokštas, kas yra apgulties bokštas, iš kur žinoti, kokio aukščio apgulties bokštas turi būti? Senieji bokštai buvo mediniai, mes imamės LEGO (su juo įmanoma vikas). Mūsų bokštai turi apsaugines sienas, mažus langelius žvalgytis, kopėčias lipti, daug aukštų....... bet... randame vieną trūkumą - pamiršome ratus.

nuotraukos


STEAM spintelė: purkštuvas

Šiandien iš STEAM spintelės traukiame Jo didenybę PURKŠTUVĄ.
Dizenfekcinis skystis purkštuvą turi.
Kvepalai  purkštuvą turi.
Plaukų lakas  purkštuvą turi...
Purkštuvą naudojame ir vandeniui, ir dažams, ir daugeliui kitų skysčių.
2 šiaudeliai, kaladėlė, lipni juota + Bernulio dėsnis = puikus purkštuvas.

nuotraukos


STEAM spintelė: rūgtis ir šarmas

Prieš savaitę STEAM spintelėje vėl mirguliavo spalvos. Aiškinomės, kas rūgštu, o kas ne.
Susipažinome su dviem sąvokom - rūgtis ir šarmas.
Stebėjome, kaip stebuklingasis raudongūžis kopūstas tai parausta, tai pažaliuoja.
Aiškinomės, kodėl acto ir vaikiškų sulčių rūgštumas labai panašus.
Liko nekepta tik žalios spalvos kiaušinienė - tai palikome Hellowynui

nuotraukos


2020-2021 m.m.


6a klasė Išmaniojoje mokykloje

Ragainės progimnazijos 6a klasės mokiniai lankėsi Išmaniojoje mokykloje, kur dalyvavo veikloje „Mes kuriame animaciją".

nuotraukos


STEAM mokymai su 5b klase

STEAM Tyrėjų diena Jaunųjų technikų centre. 5b kl. berniukai konstravo garažus, o mergaitės gamino šampūnus.

nuotraukos


Tyrėjo diena 1b klasėje

Ar įmanoma pasigaminti sausus dažus patiems ir piešti su klijais? Ar turint tris pagrindines spalvas galima nupiešti vaivorykštę? Spalvų ir geros nuotaikos diena prabėgo nepastebimai greit.

nuotraukos


STEAM mokymai su 5a klase

Dvi dienas vaikai lankėsi Šiaulių profesinio rengimo centre, kur mokėsi animuoti įvairius personažus.

nuotraukos


2019-2020 m.m.


Mokinių inžineriniai projektai

1-4 klasių (.pdf)


Startavo mažųjų inžinierių atradimų laboratorija "Spalvos"

Su mažaisiais draugais darželyje "Varpelis" eksperimentavome su spalvomis. Išsiaiškinę, kad vienas iš pagrindinių inžinieriaus darbų - tyrinėti, ėmėmės tikrinti, kaip reaguoja medžiagos. Gaminome spalvų suktukus, juos tvirtinome prie elektros variklių ir stebime, kokias naujas spalvas gauname. Taip pat su raudongūžio kopūsto nuoviru tyrėme tirpalų rūgštumą. Įdomiausi inžinierių darbai, anot priešmokyklinukų, - sukti, lašinti ir eksperimentuoti.

nuotraukos


Kur dingo sniegas?

Su pirmokais aiškinamės, kaip šaldymas vanduo virsta ledu arba sniegu, kodėl snaigės būna skirtingo dydžio.
Dar kalbamės, kaip inžinieriai sukūrė sniego gaminimo mašinas ir gali kasdien sniegu padengti slidinėjimo trasas.
Dar prisimename Kalėdas, kai dirbtiniu sniegu puošiame eglutes ir langus... Ir pagaliau imamės eksperimento - patys bandome gaminti dirbtinį sniegą

nuotraukos


Tiltų statybos įsibėgėja

Šiandien S. Daukanto gimnazijoje vyko VGTU organizuojamo čempionato "Mkaronų tiltai 2020" miesto atrankos etapas.
Ragainės progimnaziją garbingai atstovavo 2 aštuntokų komandos: "Sija" ir "Strypas".
Neapsakomai džiaugiuosi, kad "Sija" užėmė garbingą 2 vietą. Jų sukonstruotas tiltas išlaikė 3,5 kg svorį ir nusileido tiltui laimėtojui vos 50g.
Tvirtai spaudžiu dešinę "Strypo" vaikinams - žinau pergalė dar laukia.

nuotraukos


Termometras

Kaip taisyklingai matuoti temperatūrą? Kokios dalys sudaro termometrą, kas jo viduje? Visa tai aiškinosi 5a kl. mokiniai.

nuotraukos


Ardymas

Ardymas - naudingų dalių ieškojimas jau nereikalingame daikte. Detektyvais šiandien dirba penktokai.

nuotraukos


Trečiokai neria į medijų inžineriją

Komiksai. Iš karto 2 iššūkiai: išdėlioti istoriją į veiksmus (o čia dar ir visos lietuvių kalbos subtikybės... ir susidraugauti su komiksų kūrimo programa. Antrasis iššūkis,aišku, kur kas lengvesnis

nuotraukos


Mechanikos inžinerija

Kaip kinta judančio kūno (vaikystės automodeliuko) greitis? Į klausimus atsakinėja aštuntokai.

nuotraukos


Animacijos dirbtuvės

Septintokų inžinerijos pamokose startavo animacijos dirbtuvės.

nuotraukos


Namų projektai

Pirmokai, kaip rimti šiuolaikiniai inžinieriai, kuria namų projektus kompiuteriu.

nuotraukos


Legotika

Konstravimas smagus, kai tai darai vis kitaip.

nuotraukos


 


Į viršų Į viršų ^

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Šiaulių miesto savivaldybė, © Lidija Zaikina, 2020